Az MFO, vagyis a Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítás a lakásbiztosítási ágazattal foglalkozó 14 biztosító közül immár 12-nél elérhető. A fogyasztóbarát otthonbiztosítások szerződésszáma 2023. április végén már meghaladta a 33 ezret, amelyek együttesen immár 1 500 milliárd forintnyi ingó- és ingatlanvagyont védenek.
Az alapcsomag tartalma és a kiegészítő lehetőségek
Az alapcsomag magában foglalja az elemi károkat, például tűz, vízkár, árvíz vagy természeti katasztrófa okozta károkat, valamint az olyan gyakori eseményeket, mint például a háztartási balesetek. Az alapcsomagban szereplő definíciók, kizárások és mentesülések a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghatározott minimum követelményeknek felelnek meg. Az MFO kiegészítő fedezeteket is kínál, amelyek az ingatlanokhoz közvetlenül kapcsolódó, gyakran előforduló káreseményeket védenek. Ezek a kiegészítők egységes nevezéktant használnak, ami megkönnyíti az ajánlatok összehasonlítását és az ügyfelek eligazodását. Emellett az MFO termékek rugalmasságuk miatt lehetőséget kínálnak egyedi káresemények biztosítására is. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek testre szabhatják az otthonbiztosítást az otthonuk egyéni jellemzői és igényeik alapján.
További fontos jellemző az MFO termékek esetében, hogy a kárhányad legalább 50 százalékot tesz ki a veszélyközösség szintjén. Ez azt jelenti, hogy az ügyfeleknek a káros események esetén is részt kell vállalniuk a költségekben, ami segít megőrizni az ellenszolgáltatás és a díjak közötti egyensúlyt. A biztosítási összeg (az ingatlan és ingóságok értéke) és a biztosítási díj módosítása egységes módszertanhoz kötött. Ez biztosítja, hogy a díjak mindig arányban legyenek az otthonok és tartalmuk aktuális értékével.
Az MFO termékek különleges figyelmet fordítanak azokra a szélsőséges esetekre is, amelyek az életünket fenyegetik. Ilyen helyzetekben rendkívüli eljárások alkalmazására is lehetőség van. A kárrendezési folyamat az ügyfél kényelmét és az átláthatóságot helyezi előtérbe. A kárbejelentés és a kárrendezés teljes folyamata digitális csatornákon is elérhető, így a folyamat könnyen nyomon követhető és gyors.
És miért fogyasztóbarát?
Az MFO-val a jegybank célja egy, az ügyfélbarát szemléletet előtérbe helyező termék kialakítása volt. Az ügyfelek a biztosítóval teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a tájékoztatások kérésétől, a nyilatkozatok, kárrendezési dokumentumok beadásán át egészen a szerződés felmondásáig vagy módosításáig. Szintén prioritásként jelent meg, hogy a konstrukció a szerződéskötéstől a kárrendezésig érthető, a kárrendezés pedig az élethelyzethez igazodó és gyors legyen. A termék mindezt családbarát, zöld és digitális szempontok fókuszba helyezésével biztosítja.
Az MFO termékek összehasonlíthatóságát az MNB által működtetett, dedikált MFO-weboldal segíti elő, amelyen a szolgáltatással kapcsolatos részletes tudnivalók mellett a különböző MFO ajánlatok áttekintésére, valamint a biztosítás értékének előzetes kiszámítására is lehetőség van.