Forrás: Getty

Kipróbáltuk a két dobozos rendszerezési módszert

Hogyan működik a két dobozos rendszerezés?

A módszer nevéből is sejthető: mindössze két dobozra (vagy zsákra) van szükség hozzá. Az egyikbe azok a dolgok kerülnek, amelyeket meg akarunk tartani, a másikba pedig azok, amelyektől megválnánk – akár kidobjuk azokat, akár eladományozzuk. Ahogy haladunk a rendrakással, minden tárgyat a megfelelő dobozba kell tennünk. Amikor egy doboz megtelik, a “maradó” tárgyakat helyükre kell tenni. Az adományozandó vagy kidobandó tárgyakat pedig rögtön eltávolítjuk (bátor lépés!), vagy ha nem vagyunk biztosak bennük, határidőt szabhatunk magunknak, hogy egy hónapon belül döntsünk a sorsukról.

A két dobozos rendszerezés előnyei

Ha egy igazán egyszerű rendszerezési technikát keresel, ez lehet számodra a megfelelő módszer.

  • Gyorsabb döntések? A két dobozos módszer lényege az igen/nem döntés, így könnyedén végig haladtunk egy hatalmas papírhalmon és egy zsúfolt pincepolcon is.
  • A haladás motiváló ereje: Mivel ezzel a módszerrel gyorsan haladtunk, a sikerélmény adott, ami újabb feladatokra ösztönöz.

A módszer hátrányai

Bár a két dobozos rendszerezésnek vannak előnyei, néhány probléma miatt érdemes kétszer is átgondolni, hogy használjuk-e.

  • Az adományozandó tárgyak “beragadnak”: Sokszor az emberek hajlamosak ugyan dönteni arról, hogy megválnak valamitől, de az adományozásra szánt dolgok hetekig (vagy hónapokig) a lakásban maradnak.
  • A “megtartandó” doboz sem ürült ki gyorsan: Azokat a tárgyakat, amelyek az adott helyiségbe tartoztak, gyorsan visszarakja az ember a helyére, de a más helyiségekbe tartozó dolgok dobozokban maradtak.
  • Időigényes a visszapakolás: A különböző helyiségekbe tartozó tárgyak visszarakása sok sétát igényelt – jót tesz a lépésszámlálónknak, de nem tesz jót a hatékony időgazdálkodásnak.

Tippek a módszer hatékonyabb alkalmazásához

  1. Legyen kéznél szemeteszsák a kidobandó szemétnek, hogy ne keveredjen az adományozásra szánt holmikkal.
  2. Legyen tervünk az adományozandó tárgyakra! Tűzzünk ki időpontot, meddig kell elvinni őket a kiszemelt szervezethez, vagy tegyük őket egyből az autó csomagtartójába, hogy minél előbb eljussanak a rendeltetési helyükre.
  3. Ahelyett, hogy véletlenszerűen rakosgatnád a dolgokat, csoportosítsd őket helyiségek szerint. Így hatékonyabban vissza tudod helyezni őket a megfelelő helyekre.
Iratkozz fel hírlevelünkre!
Hozzájárulok, hogy a Fundamenta-Lakáskassza Kft. és a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. hírlevel(ek)et (reklám) küldjön számomra az Adatvédelmi Tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően.